Smart emaily: ako ich robíme v Tarantule?

V rámci spolupráce s klientom prechádzame viacerými fázami – od analýzy, cez strategickú fázu až po realizáciu a vyhodnotenie.

 

1. Analýza
Analytická predstavuje základ pre stanovenie stratégie kampane. Budeme sa pýtať mnoho otázok a prípadne spolu hľadať odpovede.

Kto je váš klient? Čo predáva, ponúka? Aká je vaša konkurenčná výhoda? Čo od emailovej kampane očakávate? Čo chcete komunikovať? Aké je hlavné posolstvo a čo chcete, aby zákazník spravil? Aké emaily už posielate, s akým systémom pracujete? Aké typy emailov by ste chceli posielať? Akú databázu adries máte – akú veľkú, akú kvalitnú? A mnohé ďalšie.

 

2. Stratégia

Založíme vám účet v našom emailovom systéme. Navrhneme vám, čo je dôležité na stránke sledovať, aby boli kampane čo najúčinnejšie. Nasadíme na váš web trackovacie kódy (ideálne cez Google Tag Manager, prípadne priamo do kódu), aby sme mohli sledovať všetky dôležité informácie a akcie, ktoré návštevník na stránke vykoná. Takto dokážeme trackovať napríklad aj eventy z analytiku webu, ktoré potom párujeme s dátami z webu a využívame ich pri kampaniach. Zaujímavosťou je, že na základe trackovania vieme posielať inak cielené emaily človeku, ktorý prišiel na váš web cez AdWords a iné zas návštevníkovi z organického searchu. Dokonca sa nám podarilo trackovať úspešnosť emailovej kampane aj pri offline nákupoch.

Nasleduje implementácia databázy a jej segmentácia.

Na základe analýzy navrhneme stratégiu – aké emaily ideme posielať, na aké skupiny zákazníkov, kedy, čo komunikujeme, apod. Veľmi dôležitou súčasťou je aj návrh AB testovania (pri dostatočnej databáze), vďaka ktorému dokážeme stále detailnejšie segmentovať databázu a personalizovať emaily.

Stratégiu si s vami prejdeme a odpripomienkujeme na stretnutí. Dohodneme si postup a finálnu stratégiu vám dáme aj v písomnej podobe. Po jej schválení ideme realizovať kampaň.

 

3. Realizácia

Vytvoríme texty a grafiku pre všetky verzie v rámci AB testovania. Po schválení z vašej strany odosielame emaily testovacej vzorke (v závislosti od veľkosti databázy). Po vyhodnotení testovacej fázy odosielame víťazný email zvyšnej časti databázy.

 

4. Vyhodnotenie

Približne týždeň po odoslaní víťazného emailu spravíme vyhodnotenie, na základe ktorého segmentujeme detailnejšie databázu podľa výsledkov. Spolu s návrhmi na vylepšenie vám vyhodnotenie posielame. Celý proces trvá približne 2, resp. 2,5 týždňa pri dobrom načasovaní a dobrej komunikácii.

Všetky získané informácie a výsledky neustále zaznamenávame a každú nasledujúcu kampaň vylaďujeme a opakujeme už v novými poznatkami. Cieľom je neustále napredovať v získavaní know-how, ktoré potom klientovi zostáva.

 

Vďaka takto postavenej emailovej stratégii a kampaniam dokážete veľmi efektívne cieliť na svojich zákazníkov. Budú od vás dostávať len také emaily, v ktorých budete ponúkať riešenie práve na ten problém, s ktorým im viete pomôcť.

 

Ak vám dáva služba smart emailov zmysel a chceli by ste sa dozvedieť viac, príďte sa pozrieť na Noc smart emailingu v Connect Coworkingu 12.11.2015. Alebo nám jednoducho napíšte a radi sa vám ozveme.

 

Ako riešite v súčasnosti svoju emailovú komunikáciu? Akú máte odozvu?

 

Foto: https://flic.kr/p/cpbJbq martinak15

Nov, 06, 2015

0