Čo je remarketing vo vyhľadávaní a prečo ho používať? (+4 tipy)

Remarketing je nástroj, ktorý vám pomáha osloviť takých ľudí, čo už vašu stránku navštívili. Môžete ho využiť tak v obsahovej sieti, ako aj vo vyhľadávacej.  Pritom remarketing vo vyhľadávaní sa využíva rádovo menej, napriek tomu, že je k dispozícii už dlhší čas.

 

Prečo je dôležité pracovať aj s remarketingom vo vyhľadávacej sieti?

Ak ide o e-commerce, faktom je, že väčšina návštevníkov  nekonvertuje hneď pri prvej návšteve (až 96%).  Človek predtým, než konvertuje a napríklad spraví nákup, prebehne dva až štyri weby. Až potom dochádza k rozhodnutiu vykonať akciu.

Na rozdiel od remarketingu v obsahovej sieti dokážete prostredníctvom remarketingu vo vyhľadávaní osloviť práve ľudí, ktorí sa v rámci svojho rozhodovacieho procesu na váš web dostali, no zatiaľ nenakúpili. Ešte si chceli pozrieť ostatné možnosti. Ak na takýchto ľudí dokážete zacieliť, môžete získať značnú výhodu oproti konkurencii, ktorej stránku si potenciálny zákazník tiež prezeral.

 

Čo je to RLSA a ako vytvoriť kampaň?

Za pomoci RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) vieme zacieliť na používateľov, ktorí už váš web navštívili  a stále hľadajú vašu službu alebo produkt. Vytvoriť remarketingovú vyhľadávaciu kampaň je veľmi jednoduché. Keď si pozrieme v zdieľanej knižnici publikum, nájdeme aj zoznamy pre vyhľadávaciu sieť. Kampaň vytvoríme podobne ako bežnú kampaň vo vyhľadávaní, avšak pridáme publikum – používateľov, ktorí už klientov web navštívili.

 

rlsa

 

4 tipy špecialistu na optimalizáciu kampane 

  • „Nenaháňajte“ ľudí príliš dlho, potom nekonvertujú. Publikum si nastavte maximálne na 30 dní.
  • Publikum segmentujte, nepoužívajte všetkých návštevníkov. Skúste ich rozdeliť napríklad podľa druhu produktov, ktoré navštívili. Dokážete im tak komunikovať čo najkonkrétnejší odkaz.
  • Keďže viete, že ide o používateľov, ktorí na vašom webe už boli, ponúknite im v kampani niečo viac.
  • Nekopírujte len slová z vyhľadávacej kampane. Vyskúšajte slová, ktoré by ste v bežnej kampani nepoužili. Rovnako, zhody slov nemusia pri remarketingu fungovať

Veľa šťastia:)

 

Foto: https://flic.kr/p/cvQtbW