GSP ako kontroverzná reklama od Googlu? Testovali sme ju.

Začiatkom septembra predstavila spoločnosť Google verejnosti nový reklamný nástroj. Pod skratkou GSP sa skrýva Gmail Sponsored Promotions, teda v jednoduchosti povedané – reklama vo vašom maile. Rok sme ju testovali.

Koľkokrát sa vám stalo, že ste si vypýtali od niekoho súkromnú emailovú adresu a doménu vám ani nepovedal? Nemusel, pretože väčšina z nás používa emailového klienta Googlu. Gmail je síce bezplatná služba, no nie je zadarmo, ako by sa niekto mohol nazdávať. Tak ako mnohé iné stránky a služby na internete, aj Google zbiera mnohé informácie o tom, čo na internete robíme, čo vyhľadávame, aké stránky navštevujeme.

Teraz sa Google rozhodol tieto dáta využiť okrem iného práve v službe Gmail. Začiatkom septembra predstavil novú funkcionalitu pod názvom GSP. Google Sponsored Promotions umožňuje zobrazovanie rôzne cielenej reklamy v gmailovom účte prijímateľa. Ako nastaviť ciele takejto kampane veľmi dobre rozpracovali priatelia z Online Toro (LINK), tomu sa preto venovať nebudeme. Vzhľadom na to, že ako Google Partner používame GSP v beta verzii už rok, radi by sme vám predstavili jeho konkrétne možnosti.

Ako prvá vec vám asi napadlo, či už Google neprekročil s touto službou určitú hranicu etickosti. Keď niekomu o GSP hovoríme, väčšina ľudí zostane v lepšom prípade zaskočená, v horšom zhrozená. Nuž, pravdou je, že niečo podobné už existuje dlho. Určite ste si všimli, že keď sa na internete venujete nejakému problému alebo vyhľadávate nejakú vec, začnú vás všade prenasledovať reklamy práve s podobným obsahom.

Takto funguje reklama už roky. Využime to teda v náš prospech. Radšej sa predsa budeme pozerať na reklamy, ktoré sa týkajú toho, čo nás zaujíma, akoby nás mali prenasledovať bannery na Farmu, nie? Nikto z veľkých hráčov by si však nedovolil tieto dáta o nás posúvať ďalej, vždy sú anonymné a ako zadávatelia reklamy sa k nim nemáme šancu dostať.

GSP nám preto príde ako úžasný nástroj na veľmi presné cielenie, a ako jeden z mála sa dá využiť aj v B2B segment. Predstavte si, že ste firma X a v nejakej konkrétnej veci ste lepší ako firma Y – váš konkurent. Ak zacielite v GSP reklamu na URL adresu firmy Y, máte istotu, že ju uvidia iba zákazníci tejto firmy a vy viete zreteľne komunikovať svoju pridanú hodnotu. Alebo iná situácia – kedy potrebujete cieliť na novinárov. Zistite, čo majú spoločné – napríklad portál, z ktorého odoberajú novinky – a môžete cieliť iba na tento portál.

Chcete zacieliť svoju reklamu iba na človeka, ktorý je majiteľom eshopu? Viete, že používa platobnú bránu a mail z tejto platobnej brány chodí ľuďom, ktorí prostredníctvom nej nakúpili. Preto nebudete cieliť na konkrétnu URL adresu, ale na obsah emailu a na špecifické slová, ktoré používa platobná brána pri komunikácii s majiteľom.

Aby sme uviedli aj konkrétny príklad. Pracovali sme na jednej Kickstarter kampani, a tak sme zacielili na ľudí, ktorí dostávajú emaily práve od Kickstarteru. Spúšťali sme ju v USA, kde sú ceny klikov oveľa vyššie ako na Slovensku, no pri takomto presnom cielení sme mali vysokú kvalitu kampane. To nám umožnilo hýbať sa okolo 0,04 eura za klik. Každý, kto skúšal kampane v zahraničí, vie, že tá cena je extrémne dobrá.

Existuje ešte oveľa viac nápadov na využitie tohto nástroja, určite stojí za to vyskúšať ho. Zaujímavé to je hlavne teraz, kým ho ešte veľa ľudí nepoužíva. V AdWords sú ceny klikov ovplyvňované konkurenciou, čo teraz umožňuje inzerovať za oveľa nižšie ceny.

Chcete vedieť viac o GSP alebo poradiť? Radi pomôžeme!

Foto: https://flic.kr/P/ABE2Z

Okt, 19, 2015

 

0