2013 – Rok veľkých zmien

Predchádzajúci  rok bol v znamení veľkých zmien.  Čo všetko  zmenil Facebook, Etarget a Google? Čo nové si pre nás pripravili?

Facebook

Začal zlepšovať svoje marketingové nástroje, týkajúce sa cielenia a vyhodnocovania.  Reklamy sa začali zobrazovať nie len v pravom stĺpci, ale taktiež aj v news feede. Reklama zobrazovaná v news feede má v priemere 20x väčšie CTR, ako mali bežné reklamy.

Facebook, samozrejme, ani tento rok „nezaspí na vavrínoch“ a bude sa naďalej zdokonaľovať. Už čoskoro by sa mali spúšťať videoreklamy.

V tomto roku by sme sa vraj mali zamerať viac na ROI, ako na počet nových fanúšikov, či počet like na príspevok.  Preto sa rozhodli zapracovať meranie konverzií  a v spolupráci s Googlom zapracujú jednoduchý remarketing. Taktiež by sme mali mať možnosť lepšieho cielenia na mobilné zariadenia.

Etarget

Minulý rok ako prvú novinku predstavil svoje nové užívateľské rozhranie.  Určite sa zhodneme, že toto rozhranie je oproti predchádzajúcemu prehľadnejšie.

 

Etarget sa viac zameral na rozšírenie svojich služieb, ako na zdokonaľovanie marketingových nástrojov. Predstavil novú službu EASY. Táto služba ma zjednodušiť inzerciu samotným firmám. Je založená na troch krokoch. Užívateľ si môže vybrať z 3 balíčkov. Taktiež predstavil službu PR NEWS. Tento nástroj vám pomôže spropagovať vaše PR články na veľkých weboch, ako napríklad Sme.sk.

Poslednou novinkou minulého roka bola bannerová reklama.

Google

Tento rok urobil zrejme najväčšie zmeny spomedzi všetkých spomínaných. Prechádzalo sa na rozšírené kampane.  Tieto kampane nám zjednodušujú prácu a šetria čas. Teraz máme možnosť spravovať cenové ponuky pre rozličné zariadenia, polohy a časy, či dni.  Môžeme používať rôzne rozšírenia, ako napríklad rozšírenia na podstránky, o sociálne siete, aplikáciu atď. Vieme sledovať  nové typy konverzií, ako sú volania, digitálne prevzatia súborov a konverzie v rôznych zariadeniach.

Taktiež môžeme vytvoriť  veľmi rýchlo a jednoducho reklamy na mobilné zariadenia, bez toho, že by sme ich oddeľovali do iných reklamných skupín.

Nástroj na návrh kľúčových slov nám nahradil vylepšený plánovač kľúčových slov.  Z môjho pohľadu je jeho nevýhodou, že sa nedá použiť v offline režime.

V rámci Českej republiky sa spustili PLA kampane.

Google nám na Google Agency Day predstavil nový program Google partners.  Tento program nahradil už známy Google Engage. V tomto programe môžete získať certifikáciu a kupóny. Mal by pomáhať agentúram.

Koncom roka sa uskutočnila aj prvá Google Partners Certification Academy, ktorej sme sa zúčastnili aj my, za účelom získanie certifikácie.

Nás, asi ako každú agentúru najviac ovplyvnili zmeny Googlu. Využili sme registráciu v programe Google Partners a zúčastnili sme sa na Certification Academy, takže celý náš tím tvoria certifikovaní jednotlivci.  Naplno využívame všetky možnosti rozšírených kampaní a rovnako držíme krok a využívame takmer všetky ostatné novinky, ktoré nám boli za uplynulý rok ponúknuté.

Autor: Veronika Janovičová

Jan, 09, 2014

0